NARANGEO – sodelovalni vikend

Na OŠ Dramlje smo v sklopu CELL tematskega tedna, ki je ena od ključnih aktivnosti v Erasmus+ projektu CELL, izvedli sodelovalni vikend, ki smo ga poimenovali NARANGEO (NARavoslovej – ANGleščina- GEOgrafija).

21 učencev in učenk razdeljenih v tri skupine, ter sodelujoči učitelji smo v šolskih prostorih preživeli petkovo popoldne, noč in sobotno jutro 22. in 23.3. 2019. V tem času smo izvedli tri enourne delavnice, spekli pico, opravili krajšo Skype konferenco s partnerji iz Španije, pogledali film, poslušali pravljico za lahko noč, igrali odbojko in sodelovalno načrtovali ekskurzijo v tujino.

Rdeča nit vseh dejavnosti je bil periodni sistem elementov, ki v letošnjem letu praznuje 150 let svojega obstoja.  Na vsaki od delavnic so učenci spoznavali lastnosti drugih elementov in ob koncu »pokrili« večino sistema.

Tako so pri naravoslovju skupaj z učiteljico Tatjano Završnik skozi zanimive kemijske, zgodovinske in življenjske anekdote razporejene v sestavljanko spoznali sedem elementov, ki jih vsakodnevno ne prepoznajo. Naloga vsake izmed skupin je bila, da poišče 5 povezav sedmim elementom s pomočjo ikt tehnologije in različnih knjižnih virov. Druga aktivnost je bila povezana z igro spomin. Mentorica je pripravila igro z 21 elementi – ime in simbol. Učenci so se pri igri urili v pomnjenju imen in njihovih simbolov.

Na delavnici angleškega jezika so učenci najprej razvijali in preizkušali svoj kratkotrajni spomin. Podatke o imenu in najpogostejši rabi 15 osnovnih kemijskih elementov so 20 minut preučevali samostojno, nato pa s pomočjo mobilnih telefonov reševali kviz preko aplikacije Kahoot. Najboljša je bila Špela Debeljak, ki je postala »Short term memory Grand Champion«.

V drugem delu delavnice pa smo sistem uporabljen pri periodnem sistemu prilagodili za bogatenje besedišča. Glede na film, ki smo ga gledali v petek zvečer (»The Martian«), so skupine iskale in obdelale besede povezane z vesoljem, potovanjem po vesolju in Marsom. Besede so zapisali, prevedli, opredelili besedno vrsto in ilustrirali na predlogo podobno tistim, ki jih imajo posamezni elementi v periodnem sistemu.

Pri geografiji in učitelju Simonu Hebarju pa so učenci in učenke raziskovali zgodovinski izvor imen nekaterih elementov periodnega sistema. Delavnica je bila zastavljena kot lov na zaklad. Skupina je najprej dobila zemljevid OŠ Dramlje in periodni sistem elementov. Nato so dobili prvih 7 namigov, ki so jih vodili do 7 učilnic. Tako so morali najti 7 modrih kuvert, ki so vsebovale uganke. Ko so našli vseh 7 kuvert so se lahko lotili reševanja, rešitve pa so bili posamezni periodni elementi, katerih imena izhajajo iz zgodovine. Po uspešni rešitvi ugank so dobili novih 7 namigov, na katerih je bila številka učilnice in fotografija detajla iz učilnice, kjer so jih čakale nove kuverte z ugankami. Ko so našli vse kuverte in rešili vse izzive, so dobili zadnjo uganko, ki jih je vodila do zaklada. Na koncu so morali iz vseh 14 črk na ugankah sestaviti ključno geslo PERIODNI SISTEM.

V soboto po jutranji odbojki in tretji izvedbi delavnic, smo skupaj načrtovali še ekskurzijo v tujino, ki jo bomo izvedli enkrat v pomladnih mesecih. Učitelj Simon Hebar je s pomočjo spletne aplikacije Mentimeter, učence in učenke vodil skozi »brainstorming« in pridobil obilico idej, ki mu bodo v veliko pomoč pri končni organizaciji ekskurzije.

Sodelovalni vikend NARANGEO je, sodeč po pozitivnih odzivih učencev in učenk, v celoti uspel in bo glede na interes otrok in odločitev mentorjev navkljub letošnjemu zaključku mednarodnega projekta CELL, v prihodnjih letih postal tradicionalen.

 

Deli!
Share on Facebook
Ta vnos je bil objavljen v Erasmus+, KA2 CELL, Projekti. Zaznamek za trajno povezavo.